28 iunie 2005 

TRANSPORTURI ŞI INFRASTRUCTURĂ

 

Dacoda vrea să atragă un partener străin pentru construcţia unui centru logistic

 

            Casa de expediţii Dacoda intenţionează să colaboreze cu un fond american de investiţii pentru construcţia unui depozit logistic în Bucureşti, a declarat agenţiei MEDIAFAX, directorul general al firmei româneşti, Dan Cotenescu.

            "Purtăm discuţii cu un fond american de investiţii interesat de activităţile logistice din spaţiul balcanic, care vrea să închidă, printr-un parteneriat cu Dacoda, un lanţ logistic de transport a containerelor de la Marea Neagră către Ungaria. Americanii sunt interesaţi de colaborarea cu o firmă care activează deja în România, în care vor investi în următorii cinci-şase ani pentru a o ceda ulterior unui operator de logistică de nivel mondial", a apreciat Cotenescu.

            Potrivit reprezentantului Dacoda, investiţiile vor fi direcţionate către spaţii de depozitare şi pregătire a mărfii pentru că disponibilităţile de transport sunt deja supradimensionate în România, unde există cu circa 30% mai multe camioane grele decât ar fi necesare ca urmare a unei politici agresive de dezvoltare a acestui sector încă din anul 1998.

            Firma îşi va consolida poziţia pe piaţa românească prin deschiderea, până la sfârşitul acestui an, a două noi centre la Craiova şi Constanţa, în parteneriat cu firme locale. Dacoda dispune, în prezent, de trei centre proprii la Bucureşti, Timişoara şi Cluj-Napoca operând, de asemenea, alte 12 oficii în parteneriat cu firme de transport din ţară.

            "Intenţionăm să ne dezvoltăm reţeaua cât mai mult posibil, însă nu toate zonele din ţară pot fi profitabile dat fiind faptul că transportăm circa 500 de tone de marfă lunar din Bucureşti către restul ţării, iar returul către capitală este aproape nul. Ne interesează mai mult punctele de tranzit decât localităţile situate la capăt de linie", a adăugat Cotenescu.

            Reprezentantul Dacoda consideră că principalele probleme ale transportatorilor sunt, în prezent, lipsa unor poliţe de asigurare pentru riscurile comerciale care să permită firmelor să recupereze contravaloarea serviciilor prestate către clienţii rău-platnici sau către cei aflaţi în blocaj financiar.

            O anomalie a sistemului judiciar, care îngreunează recuperarea datoriilor, constă, în opinia lui Cotenescu, în incapacitatea recuperării creanţelor chiar şi în cazul unei sentinţe definitive, recuperarea fiind condiţionată, suplimentar, de obţinerea unei aprobări de executare silită şi achitarea unei taxe de timbru.

            Casa de expediţii estimează pentru acest an o cifră de afaceri de circa trei milioane de dolari, în creştere cu 20% faţă de rezultatele consemnate anul trecut, ca urmare a suplimentării cu 20% a numărului de expediţii din acest an faţă de nivelul de 7.000 de expediţii (5.000 de camioane încărcate) realizate anul trecut. Cea mai mare parte a veniturilor provine din expediţiile internaţionale.